پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
رسانه‌های جهان دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۲۵:۲۳

با استفاده از فن‌آوری جدید حفاری
آمریکا به قدرت اول نفتی جهان تبدیل می شود
ایران دریلینگ: منابع نفت شیل و گاز آمریکا جایگاه روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز غیر عضو سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) را تحت تاثیر قرار داده و مسکو را از این موقعیت تاریخی خود محروم کرده است. به گزارش گروه ترجمه نکونیوز به نقل از فوربس، آژانس اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که با تولید نفت و گاز شیل ایالات متحده، روسیه جایگاه خود را در بازار انرژی از دست داده و احتمالا تا ۲۵ سال آینده نمی‌تواند موقعیت خود را ترمیم کند. بنا بر پیش‌بینی این سازمان، تولید نفت و گاز آمریکا از نه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۱ به روزانه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد رسید. پس از آن روسیه به طور میانگین ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد. در حالی که تولید نفت روسیه از هم اکنون تا سال ۲۰۴۰ میلادی به‌طور میانگین سالانه شش دهم درصد افزایش خواهد یافت، تولید نفت آمریکا کمی بیشتر بوده و سالانه شاهد رشد یک درصدی خواهد بود.

به گزارش آژانس اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت و گاز آمریکا تا سال ۲۰۲۰ میلادی به اوج خواهد رسید و پس از آن با کاهش روبه رو خواهد شد. با این حال در این شرایط نیز هنوز گوی سبقت را در زمینه تولید انرژی از روسیه خواهد ربود. به عنوان مثال، انتظار می‌رود که تولید نفت و گاز آمریکا تا سال ۲۰۳۰ میلادی با کاهش نسبی به سال ۲۰۲۰ به روزانه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز برسد.در حالی که روسیه در این سال احتمالا روزانه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد. فن‌آوری‌های جدید حفاری افقی به آمریکا در تولید نفت شیل کمک کرده است با این حال سازمان اوپک هنوز نزدیک به ۴۰ درصد از نفت مورد نیاز جهان را تا سال ۲۰۲۰ میلادی تولید خواهد کرد.این رقم در حال حاضر نزدیک به ۴۱ درصد است.

آژانس بين المللي انرژي نیز پیشتر درباره چشم‌انداز صنعت نفت جهان اعلام کرده بود که آمريکا با پيشي گرفتن از روسيه و عربستان سعودي در سال ۲۰۱۷ بر جايگاه نخستين توليد کننده نفت جهان تکيه مي‌زند. به گزارش فوربس، به‌رغم پیش‌بینی اخیر آژانس امنیت انرژی آمریکا واقعیت این است که پیش‌بینی دقیق و درست بازار پرفراز و نشیب جهانی نفت در سال ۲۰۴۰ تاحدودی امکان‌ناپذیر است. در واقع انقلاب نفت شیل و گاز آمریکا تنها چند سال است که آغاز شده است. یک دهه پیش کارشناسان بسیاری نه تنها اعتقادی به این نداشتند که آمریکا روزی خود تولیدکننده بزرگ نفت خواهد شد بلکه معتقد بودند که پدیده "نفت در اوج" ضربه اساسی به این کشور وارد کرده و حتی عامل اصلی جنگ دوم خلیج فارس و حمله آمریکا به عراق بوده است.


  کد خبر : 237
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :